Werkwijze
Werkwijze
Na het eerste contact, telefonisch of via de mail, volgt een intakegesprek. Voor dit eerste gesprek nemen we rustig de tijd, ongeveer 1 tot 1,5 uur. Na deze intake besluiten we of we samen verder gaan. Een wederzijdse ‘klik’ is hierbij erg belangrijk.
Een belangrijk onderdeel van het coaching proces is, dat je actief deel neemt aan het proces. Meestal geef ik huiswerk mee, omdat de tijd tussen de gesprekken door voor jou ‘werktijd’ is. Bovendien heb je door het doen van de opdrachten, het gevoel dat je meewerkt aan het oplossen of veranderen van de situatie.
Coaching
Na ongeveer vijf gesprekken (soms eerder) vindt er een evaluatie plaats, waarin we zien hoe het proces verloopt. Wanneer we beiden tot de conclusie komen dat je probleem of situatie verbetert is, kunnen we de gesprekken beëindigen. Soms zijn er meer gesprekken nodig, afhankelijk van het proces. Maar we blijven van tijd tot tijd evalueren of de behoefte bestaat om door te gaan met de gesprekken.
EFT relatiegesprekken
De duur van dit traject hangt af van de fase waarin jullie als echtpaar zitten ( zie uitleg EFT). Ook bij relatiegesprekken speelt evaluatie een belangrijke rol. Hoe verloopt het proces, voldoen de gesprekken aan jullie verwachtingen enz.
Voor beide trajecten geldt:
Veranderen van patronen kost tijd,dat geldt voor iedereen. Die tijd willen we ook nemen. Soms komen we tot de conclusie dat je bij mij niet op het goede adres zit, dan kan ik doorverwijzen of we zoeken samen naar een andere oplossing
Wat mag je van mij verwachten?
- Er wordt naar je geluisterd zonder oordel of veroordeling
- Jij bent uniek…en jouw situatie en probleem is uniek
- Je bent actief betrokken bij het proces
- Er wordt tijd voor je genomen
- Er is geen lange wachtlijst
Evaluatie
Na het beëindigen van de gesprekken krijg je:
- een evaluatieformulier waarin jij of jullie je ervaringen kunnen opschrijven. Zowel positieve als negatieve ervaringen krijg ik graag te horen, ik kan daar weer van leren.
- een aantal tips om het “geleerde” bij te houden
Ik ben aangesloten bij klachtenportaal Zorg ( Lidnummer: 5639)
Mocht je een klacht hebben waar we samen niet uitkomen dan kun je contact opnemen met de klacht en tucht commissie van het klachtenportaal Zorg, dit is een onafhankelijk orgaan.(Conform de eisen van de Wkkgz)